Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

GEZONDE SCHOOL

Onze school is officieel een Gezonde School. Naast de verschillende themacertificaten ontvangt de school een plaquette, deze hangt op de gevel bij de voordeur.
In het overzicht Gezonde scholen: https://mijngezondeschool.nl/zoektool vindt u Tweespan

SCHOOLFRUIT

Net zoals vorige schooljaren doen wij mee met EU schoolfruit.

Het aanbod zal gevarieerd zijn, lekker, leerzaam en gezond. Kinderen ontdekken nieuwe smaken, leren meer over waar ons eten vandaan komt en krijgen vezels, vitamines en mineralen binnen. Uit onderzoek blijkt dat schoolfruitdagen ervoor zorgen dat kinderen ook na school vaker fruit en groente eten.

Op de schoolfruitdagen nemen de kinderen alleen drinken mee.

Op de andere dagen stimuleren we een gezonde snack. Hieronder een paar alternatieve ideeën zodat u maandag en dinsdag niet met de handen in 't haar zit wanneer uw kind een appel of peer weigert mee te nemen:
- Snoeptomaatjes
- Worteltjes
- Snackpaprika
- Komkommer

Wij zullen het gaan merken op school: zien eten, doet eten (inside information: de smaken van kinderen thuis en op school verschillen soms echt enorm ;).