Overslaan en ga direct naar de inhoud Direct naar de footer

OBS Tweespan

Waar elk talent telt!

Welkom op de website van OBS Tweespan, Kindcentrum voor 2 - 13 jaar, waar kinderen ‘Samen leren, samen groeien’ en waar elk talent telt!

Tweespan staat voor talentontwikkeling voor alle kinderen, want elk kind heeft zijn eigen talent, elk kind is uniek. Wij streven naar het hoogst haalbare ontwikkelingsniveau op het gebied van kennis- en creatieve ontwikkeling, zelfbewustzijn en verantwoordelijkheid. Onze lessen zijn uitdagend, actueel en betekenisvol. De kinderen ontwikkelen hun talenten door onderzoeken, redeneren, problemen oplossen en samenwerken. De kinderen zijn maatschappelijk betrokken en sociaalvaardig.

Tweespan staat voor krachtig talent onderwijs gericht op in ieder geval goed reken- taal- en leesonderwijs. Daarnaast spelen onderzoeken, ondernemen en ontwikkelen in een thematische setting een belangrijke rol. Het thematisch werken doen we bij de wereld oriënterende vakken en daar waar mogelijk integreren we dit bij onze basisvakken. Bij ons ontwikkelen kinderen een balans in denken, doen en voelen (hoofd, hart en handen). Wij willen de talenten van ieder kind benutten en het kind vanuit deze kracht laten leren en zich ontwikkelen. Hiermee kunnen ze straks goed voor zichzelf zorgen en hebben ze oog voor anderen en de wereld om hen heen. Ze kunnen bepalen wat écht telt.

We leren de kinderen vanuit flexibiliteit en kwaliteit meegroeien met de altijd veranderende maatschappij. In deze steeds meer op het individu gerichte maatschappij is dat het krachtige startpunt. Zorg dragen voor de wereld en deze verbeteren, dat begint bij jezelf.

Op onze school is ieder kind, ongeacht afkomst en levensovertuiging, van harte welkom. De identiteit van de openbare school wordt bepaald door de mensen die samen de school vormen en de waarden die zij met elkaar delen. De school is een onderdeel van de samenleving en is daardoor een weerspiegeling van de omgeving. Op onze school is ruimte voor verschillen in cultuur en overtuiging.

We laten kinderen kennismaken met de levensbeschouwing en cultuur van anderen. Zo ontdekken ze de meerwaarde van diversiteit. Tegelijkertijd worden ze zich bewust van hun eigen identiteit en bereiden ze zich voor op de pluriforme samenleving.